Day Zero Project 2.0. – Update 1

Bij mijn eerste Day Zero Project gaf ik niet zo vaak een overzicht van hoe het er mee stond. Dit keer wil ik dat anders aan gaan pakken en een maandelijkse update geven.

Ik startte met mijn tweede DZP op 5 juli 2021 en na één maand heb ik zowaar al enkele doelen vervuld! Ik ben dus vliegend van start gegaan.

Doel 15. 10x met mijn mede-Heideroosje gaan geocachen (1/10)

In juli ben ik alvast 1x met mijn mede-Heideroosje Anke op pad geweest. We gingen naar Lage Mierde en liepen daar een kleine trail. Onze geocachingskills bleken nog al roestig geworden, want we waren een magneetstok vergeten en hadden ook een paar not-founds. Als we de eigenaar niet tegengekomen waren, hadden we nog veel meer not-founds gehad. Maar het was wel gezellig.

19. Aan een schrijfwedstrijd meedoen

Ik heb een verhaal ingezonden voor de Feelgood Zomer schrijfwedstrijd van uitgeverij Luitingh-Sijthoff. Het is de eerste keer dat ik een langer verhaal in het genre feelgood heb geschreven, dus ik verwacht er niet echt iets van. Wel was het een goede schrijfoefening en wat het resultaat ook zal worden; dit doel is vervuld.

20. In de eerste maand (juli 2021) een brief schrijven aan mijn toekomstige zelf (via FutureMe)

Op de website FutureMe kun je een brief schrijven aan je toekomstige zelf en die wordt dan op de gekozen datum in je mailbox bezorgd. Ik schreef dus meteen op 5 juli 2021 een brief aan mezelf, die ik pas op 31 maart 2024 weer zal lezen. Het gekke is dat ik me – een maand later – al niet meer precies kan herinneren wat ik allemaal aan mezelf heb geschreven. Blijkbaar verdring ik dat toch ofzo.

De post-doelen

Ik pak deze doelen even samen. Ik verstuurde in juli meerdere kaartjes via ontvangeenkaartje.nl

Mijn penvriendin (met wie ik al ruim zeven jaar schrijf) is in juli jarig, dus ik stuurde haar een lange brief en een brievenbuspakketje met enkele kleine cadeautjes.

Verder organiseerde ik mijn tweede kaartenbingo via instagram: de Groeten Uit Bingo, waarbij je een toeristisch kaartje van je eigen woonplaats/streek moet versturen met achterop de highlights van je eigen dorp/stad/streek beschreven. Overigens vind ik de Groeten Uit kaarten van Oisterwijk spuuglelijk. Ik heb zelf door de jaren heen veel mooiere foto’s van met name de vennen gemaakt.

50 t/m 53. De vier Brabantse topmonumenten bezoeken: Kasteel Heeswijk, Markiezenhof in Bergen op Zoom, Grote Kerk in Breda, Sint-Jan in Den Bosch

Ik was in juli in Den Bosch en ben toen voor het eerst sinds jaren weer eens in de Sint-Jan kathedraal geweest. Er moest zelfs een vraag van een labcache beantwoordt worden in de Sint-Jan. Verder speelde de kathedraal de hoofdrol op mijn Meeple-foto in de categorie “kathedraal”. Die Meeple-foto’s zijn voor de 20 jaar Carcassonne Fotowedstrijd van 999Games. Ik sleep momenteel dus bijna overal een zakje Meeples mee naartoe…

87. Tien spellen spelen die tot nu toe ongespeeld in de kast liggen spelen (2/10)

Meadow en Keltis lagen allebei al een tijdje in de kast te wachten om gespeeld te worden. Keltis wel iets langer dan Meadow.

97. Een boekwinkeltje openen op boekwinkeltjes.nl 

Dit heb ik ook al gedaan, eigenlijk zelfs al in juni. Helaas nog niets verkocht… Mijn winkeltje is hier te vinden.

Verder

Zijn er natuurlijk een aantal doelen die het hele project zullen lopen, zoals boeken lezen of (maandelijkse) blogs publiceren over een bepaald onderwerp. Deze doelen ga ik niet elke maand apart behandelen.

Maar vier doelen al volledig vervuld vind ik best een leuke score na een maand.

Plaats een reactie