In juli 2017 ging mijn Dal Vrij-abonnement in. Dat houdt in dat ik voortaan altijd gratis kan reizen: doordeweeks buiten de spitsuren en in het weekend en op feestdagen de hele dag. Dal Vrij is – met 99 euro per maand – wel een prijzig abonnement, dus ik ga dit jaar bijhouden of het me wel echt de beloofde besparing op zal leveren.
In oktober reisde ik maar liefst 14 dagen met de trein. Dat hadden er eigenlijk zelfs 15 moeten zijn, maar helaas waren er op 23 oktober zoveel verstoringen in het Brabantse treinverkeer dat ik Arnhem nooit bereikt heb.
Deze maand werd mijn eigen station Oisterwijk grondig verbouwd. De langverwachte spoortunnel werd aangelegd. Ik verwachtte dus eigenlijk die week hopeloze treinreizen, maar het vervangend busvervoer was goed geregeld, behalve dan dat de aansluiting op de terugweg ruk was, waardoor ik nog langer over de reis deed.

Goed, mijn meest bezochte locatie was natuurlijk weer Arnhem. 9 van de 14 dagen ging het om dit traject.
De stations van oktober:
Echt is de enige nieuwe naam in de lijst. Eigenlijk had het bordje van Geldermalsen hier ook nog bij moeten staan.
De reizen:
9x retour Oisterwijk – Arnhem: 160,20 euro, 266,40 euro
3x Tilburg – Amsterdam Amstel: 31,20 euro, 52,20 euro
1x Amsterdam Centraal – Tilburg: 10,90 euro, 18,10 euro
1x retour Oisterwijk – Echt: 19,80 euro, 33,03 euro
1x retour Oisterwijk – Sittard: 21,20 euro, 35,40 euro
1x Oisterwijk – Geldermalsen: 4,90 euro, 8,20 euro
1x Tiel Passewaaij – Oisterwijk: 5,90 euro, 9,80 euro
Totale besparing met 40% korting: 254,10 – 99 euro abonnementskosten = 155,10 euro winst
Totale besparing met vol tarief: 423,13 – 99 euro abonnementskosten = 324,13 euro winst
Zoals te verwachten was, heb ik Dal Vrij er in oktober dus ook weer dik uitgehaald.
De afbeelding van het ontwerp voor station Oisterwijk, komt van de website van ProRail.
Eigenlijk zou de NS jou een eigen treinstel toe moeten wijzen! 😜
LikeLike